Lednové "gumobraní" na Ebru #8 - "neodjezd"

21.02.2022, David Havlíček

Po napsání posledního příspěvku jsem si uvědomil, že byly některé události trochu jinak. Tak tedy: Je tu sobota, den odjezdu. I když nespěcháme na ryby, vstáváme poměrně brzy. Po snídani začínáme balit. Mě ale myšlenka ze včerejšího dne, o které jsme i několikrát nezávazně mluvili, vrtá hlavou. Večer jsem dokonce prověřil možnost prodloužení pobytu z hlediska ubytování a informace byly pozitivní. Nedá mi to a jdu ven na signál a volám ženě a nadhazuji, co by řekla tomu, že bychom se třeba dva dny zdrželi. Okamžitě a bez rozmyslu mi říká, ať klidně zůstaneme, pokud se nám tu líbí. Dodává, že ve firmě zvládají v pohodě, že můžeme zůstat. Nápad sděluji klukům a s odporem se nesetkávám :-))) Konec konců Standa už cestou sem říkal, že by byl klidně déle a Ondru k delšímu rybolovu přemlouvat nikdy nemusím. Volám tedy Petrovi z z Rancha, zda je volná loď. Je na cestě a prý nám dá vědět. Za chvíli volá zpět, že volná je a můžeme zůstat. Jen se musíme přestěhovat. Výsledek sděluji klukům. Nadšení, horečné balení a stěhování. Je tu jen menší problém. Nedali jsme nabít všechny baterie. Kluci ze Slovenska, kteří bydlí vedle, nám nabízí baterku svou. Jsme tedy zachráněni! Okolo desáté máme přestěhováno, plnou nádrž benzínu a jdeme na ryby. Nic nevymýšlíme a spoléháme na zkušenosti z posledních dní a jedeme na osvědčená místa. Pouštějí vodu a tak navrhuji začít v proudu. Obvykle jsme tam nějakou rybu udělali, jednou to šlo záběr za záběrem a ryby jsou v proudu velmi bojovné. Je tu plošina o hloubce čtyř metrů, plná struktur a na ni navazuje pád do koryta až do asi 10 m. Kotvíme několik metrů od hrany a hážeme. Prvních několik hodů není ani klep. Kdyby tu byly aktivní ryby, už by to kopalo, myslím si. Přesto pečlivě hážeme dál, popojedeme pár metrů níže a zase hážeme. Když už je na jazyku slovo "přesun", dostávám zvláštní kopanec. Je takový jiný a ryba je těžší, než obvykle. Zmocní se mne panika a zase rozdávám úkoly. Než Ondra stihne připravit podběrák, ryba je u lodi. Je to candát a je lepší!!! Maličko se mi roztřesou kolena, Ondra máchne a je můj! Následuje rychlé focení a měření, které ukáže 77 cm. Ačkoli to není vysněná trofejka, jsem tak nadšen, že se mi kolena klepou dál. Prodloužení pobytu se hned po několika hodinách "vyplatilo"! Jsem spokojen a skoro nemám potřebu dál chytat. Protože ale kluci ryby tahají, tah na branku se vrací a pokračujeme. Je to ale trochu jiné. Připadám si zklidněný s pocitem, že už nikam nespěchám. O to více si pobyt na vodě užívám. Ryby dál berou, dokonce se podaří druhý dabl výpravy. To znamená, že zasekáváme a zdolávám současně a tak vzniká druhá fotografie dvou ryb najednou. Celý den je zhruba o půl metru kleslá voda a my na vlastní oči vidíme, v čem celou dobu chytáme. Strom vedle stromu. Kluci toho využívají a hodně hážou a to se vyplácí. Já zůstávám v této zóně hlavně u vertikálu. Z vody nás vyhání tma. A také předpisy. Loví se zde od východu do západu slunce + 1 hodinu. Cestou domů obdivujeme hvězdnou oblohu, která je tu díky absenci světelného smogu dokonalá. Při večeři oznamujeme obsluze kempu, že jsme dali okolo 25 ryb a jednoho lepšího. Škoda jen, že neměl o kousek více. Mohl jsem být na tabuli trofejních ryb v obou sloupcích :-))) I tak ale usínám(e) spokojeni.

kicker_l_candat_103-300x200-1.jpg kicker_l_candat_104-300x200-1.jpg kicker_l_candat_105-300x200-1.jpg kicker_l_candat_106-300x200-1.jpg kicker_l_candat_107-300x200-1.jpg kicker_l_candat_108-300x200-1.jpg promo_216-300x200-1.jpg

Využíváme soubory cookies

Zobrazit více informací

Na našem webu získáváme, ukládáme a zpracováváme informace o jeho uživatelích (např. údaje o tom, jak procházíte naše stránky, nebo jaký obsah vás zajímá). K tomuto účelu využíváme soubory cookies, které nám pomáhají zkvalitnit naše služby a personalizovat nabídky. Pro některé účely zpracování je vyžadován Váš souhlas, který vyjádříte volbou „Souhlasím“. Nastavení cookies můžete změnit volbou „Nastavení“.