Lednové "gumobraní" na Ebru #4 - Bod zlomu

17.02.2022, David Havlíček

Vstáváme do zamlženého rána s pocitem, že když to nejde jeden den, musí to jít den druhý. A navíc tu máme změnu - hustou mlhu. To by mohlo šlapat! Dnes hodláme změnit pár věcí. Chceme se přesně věnovat dvěma oblastem, pokud možno s metrovou přesností a chceme po vzoru Němce vyzkoušet vertikál s Kickery a Swimmerem. A také udělat trochu "práce" - vyzkoušet vhodnost některých prutů Daiwa pro různé způsoby lovu. Já se budu věnovat lovu na vertikál s prutem Powermesh Jerk 1,65 m, 60-120 g a Ondra novince, prutu Daiwa Pro Staff Pelagic Baitcast 2,0 m, 30 - 80 g. Na odhoz pak zejména nový prut Airity 2,7 m, 14 - 42 g. Za svítání v husté mlze vyrážíme. Urputně se snažím držet co nejdále od břehu, abych nenajel na zatopený strom, současně ale tak daleko, abych břeh viděl a neztratil orientaci. To se samozřejmě nedaří a břeh mizí z dohledu. Vím, že brzy se začne přehrada stáčet doleva a tak se snažím pomaličku zatáčet. Z čista jasna se však přede mnou vynoří břeh. "Sakra, neutočil sem to, jsme na druhé straně!", povzdechnu, otočím loď a snažím se najít náš břeh. Po chvíli křižujeme vlny. "Asi už taky někdo vyrazil", zamumlám zmrzlou hubou a jedu dál. Po pár minutách mi Ondra ukazuje mobil a satelitní navigaci a přesvědčuje, že jedeme blbě - na druhou stranu. Po chvíli to musím uznat a znovu se točíme. A smějeme se na půl huby vlnám. Ty jsme si totiž vyrobili sami. Následujících 20 minut je dost adrenalinových. Mastíme to třetinou přehrady jen podle navigace v mobilu. Celou dobu stojím a oči mám navrch hlavy, aby nedošlo ke kolizi. Když zahlédnu most, uleví se mi. Jsme tady. Teď už jen rozmrznout a bude mi skvěle. Celá loď i pruty jsou pokryty ledem. První hodiny lovu v mlze jsou rozpačité. Uloví je se jen několik ryb, aktivita je zhruba stejná jako včera. Zkoušíme nymfy, rippery, vertikál, odhoz... Okolo oběda se sluníčko prokouše mlžným oparem a my konečně můžeme odložit bundy. "DUC DUC DUC... ", nese se po hladině německý rap. Němec dorazil. Všimli jsme si, že nikdy na ryby nespěchá, v klidu se vychrápe a pak nachytá. A ryby začínají brát jako kdyby je ta šílená muzika probrala z letargie. Překvapením pro mě je, že se jako jedna z nejlepších nástrah ukazuje Swimmer 14 cm a Kicker 12,5 cm. Obě ve fluóčku, kluci to drtí na Kickera 10 cm. Snažíme se jezdit hranu z 4 do 6 metrů a konečně můžeme říkat "zander ohne ende". Záběry na nové pruty jsou neskutečné. Díky tvrdosti, která ale umožňuje příjemný lov, jsou to neskutečné mordy do ruky. Však aby taky ne, candáti nástrahy šlukují tak, že většinou není vidět ani hlavička. Ryby skoro ani nefotíme a užíváme si opravdového nářezu na vodě. Když máme asi dvacet ryb, prohodíme slovo s Němcem. Ten se dnes trápí. Dal snad jen tři kousky. Tak paráda, už jsme to snad zlomili. A ohromnou radost máme z nového poznatku. Že naše rippery skvěle fungují i na vertikál a když to nejde na nymfy, stačí prohodit nástrahu. Přitom smáček nijak zvlášť nefungoval. Chce to jen opravdu citlivé vedení a mikroskopické pohyby. Okolo třetí ryby zvolní a tak si jdeme zaházet na druhou stranu, kde se už třetí den motá partička dvou mladých Němců. Během dvou hodin tu zažijeme na propad docela slušné eldorádo. Záběrů nepočítaně, ryb asi 15. Tomu se říká rybářská nirvána. A to vše na hloubce okolo 3 metrů! Na soumrak se vracíme na naši hranu a když dosáhneme součtu 40 ryb, dosáhne tma takové intenzity, že se vydáme zpět domů. V tuto chvíli oceňuji výkonnost mojí čelovky, kterou jsem si pořídil na RS. Mohu to mydlit na plný plyn a vidím přitom jak ve dne. V kempu jsme za hrdiny. Dokonce je to snad v tomto období nejvíce, co kdy jedna loď nachytala. A to jsme tu poprvé. Parádní pocity z úspěšného lovu snad jen lehce kazí pocit, že jsme tu nejspíše jedni z mála, kdo ryby do jedné pouští. My a obě posádky Němců. Spát jdeme opět brzy. Dnes to byla opravdová fuška. Když už jsem skoro na "druhé straně", slyším z vedlejšího pokoje ránu. A dále slyším" Ty vole, mě se zdálo, že čumím na echolot a mám záběr, tak sem seknul". Hmmm, slušný. Začíná nám z toho hrabat. Tak to nemá chybu :-)))

kicker_l_candat_87-300x200-1.jpg kicker_l_candat_88-300x200-1.jpg kicker_l_candat_89-300x200-1.jpg kicker_xl_candat_16-300x200-1.jpg kicker_xl_candat_17-300x200-1.jpg swimmer_candat_23-300x200-1.jpg swimmer_candat_24-300x200-1.jpg

Využíváme soubory cookies

Zobrazit více informací

Na našem webu získáváme, ukládáme a zpracováváme informace o jeho uživatelích (např. údaje o tom, jak procházíte naše stránky, nebo jaký obsah vás zajímá). K tomuto účelu využíváme soubory cookies, které nám pomáhají zkvalitnit naše služby a personalizovat nabídky. Pro některé účely zpracování je vyžadován Váš souhlas, který vyjádříte volbou „Souhlasím“. Nastavení cookies můžete změnit volbou „Nastavení“.