Lednové "gumobraní" na Ebru #2 - První vyhrání

15.02.2022, David Havlíček

Je 6:45 a ze snění o candátích rytířích mne vytrhává zvuk budíku. Cítím se, jako kdyby si se mnou celou noc hrála kopanou tlupa goril. Oteklé tváře, zarudlé oči a ztuhlé tělo se vzpouzí. Nicméně tah na branku se nevytratil a tak vstávám. Standa se už obléká, Ondra má ještě půlnoc. Vykouknu ven. Tma jak v pytli, zima jak na Sibiři, všude jinovatka. Teploměr ukazuje -5. Přemýšlím, zda jsme to se vstáváním nepřepískli. Když už jsme ovšem vzhůru, tak přeci nepůjdeme zpět do pelechu. Z něj naopak vytáhneme Ondru a jdeme snídat. Během ranního obžerství začíná svítat a ve mně se naopak probouzí pochyby, zda nejdeme na vodu pozdě. Na totálně omrzlé lodi prohlašuji: "Ještěže jsme si vzali ty mořské zimní obleky". Cesta na flek je sice jen čtvrthodinová, ale během ní lituji, že jsem si nevzal i rukavice. Ráno a dopoledne jsou candáti docela při chuti a několik jich zdoláme. Funguje opět hloubka okolo 5 metrů a nástrahy různé. Nymfa na vertikál, magneto, kicker. Vesměs přírodní barvy. Jeden kopanec na přírodního kickera je trochu jiný a po souboji, za který by se nemusel stydět ani slušný candát, je v lodi parádní okoun 41 cm. Ondra je prozatím králem dne. Další slušný souboj přináší menšího sumce, kterého následuje několik dalších. Candáti ale začínají stávkovat. Po několika hodinách slabé aktivity se shodujeme, že se dojedeme podívat na hráz. Tady se dáme do řeči s německým rybářem. Ten lupe jednoho candáta za druhým. Prý sem jezdí několikrát ročně a stráví tu každý rok dohromady i dva měsíce. Candáti prý berou dobře, jen chtějí převážně agresivní barvy a také přišel o několik sumců. Okoun žádný, smutní. Chytá především na vertikál na rippery okolo 12 cm. Drtivou většinu ryb na 5 metrech. Během poslední hodiny prý dal 15 kousků a označuje to slovy "Zander ohne Ende". Neboli "candátů nekonečně". Přebíjíme tedy naše pruty na agresivní barvy nymf a sem tam se něco zase vytáhne. Není to ale ono, rozhodně ne "Zander ohne Ende" :-))). U Němce jsem viděl nástrahu ve fluo žluté. Takovou nymfu ale ve větší velikosti nemáme. Operativně problém vyřeším tak, že dám za sebe na háček dvě 8 cm dlouhé a během chvíle boduji, Ondra je úspěšný s růžovou 15,5 cm nymfou, Standovi šlape žlutá třináctka. Začíná se šeřit. Jelikož nechceme riskovat jízdu za tmy, balíme. Celkem se dnes do lodi podívalo 21 ryb (16 candátů, 4 sumci a jeden pěkný okoun). U večeře den vyhodnocujeme jako úspěšný. Na to, že jsme zde poprvé a teprve hledáme, je to fajn. S kuchařem se domlouváme, že nechceme další den ztrácet čas snídaní a necháváme si ji zabalit na loď. Před skokem do postele zakousneme trochu domácího uzeného a dáme štamprličku slivovice od našich diváků. Usnutí je pak otázkou okamžiku...

kicker_l_okoun_33-300x200-1.jpg kicker_l_okoun_34-300x200-1.jpg kicker_xl_candat_14-300x200-1.jpg kicker_xl_candat_15-300x200-1.jpg magneto_candat_139-300x200-1.jpg nymfa_l_candat_48-300x200-1.jpg nymfa_l_candat_49-300x200-1.jpg nymfa_xl_candat_278-300x200-1.jpg nymfa_xl_candat_279-300x200-1.jpg nymfa_xl_candat_280-300x200-1.jpg nymfa_xl_sumec_38-300x200-1.jpg promo_196-300x200-1.jpg swimmer_candat_20-300x200-1.jpg swimmer_candat_21-300x200-1.jpg swimmer_candat_22-300x200-1.jpg

Využíváme soubory cookies

Zobrazit více informací

Na našem webu získáváme, ukládáme a zpracováváme informace o jeho uživatelích (např. údaje o tom, jak procházíte naše stránky, nebo jaký obsah vás zajímá). K tomuto účelu využíváme soubory cookies, které nám pomáhají zkvalitnit naše služby a personalizovat nabídky. Pro některé účely zpracování je vyžadován Váš souhlas, který vyjádříte volbou „Souhlasím“. Nastavení cookies můžete změnit volbou „Nastavení“.